Вчора в LRHub відбулася пресконференція на якій були презентовані результати дослідження та законопроєкт №8125, який передбачає скасування обов’язкового статусу актів виконаних робіт та пропонує використовувати їх за бажання контрагента.
Для чого підприємцям такі зміни?
✅ Згідно з дослідженням CASE Україна, загальні витрати для економіки від обігу актів виконаних робіт сягають 34 млрд грн на рік. Але понад 74% підприємців вважають, що їм було б легше працювати в умовах, коли підписування актів не обов’язкове.
"Завдання бізнесу – досягати фінансових показників, а не потонути в актах" 💭
Володимир Марусяк
член ради відділення YBC Львів, депутат Львівської міської ради
✅ Окрім підготовки актів підприємцям необхідно витрачати ресурси ще й на їхнє зберігання. “Серед топ-порушень, які виявляють податківці під час перевірок є наявність актів“, – підкреслив комерційний директор груп компаній Бухгалтерська компанія «Солвенсі» Станіслав Скалозуб. – А потім використовує відсутність для штрафування бізнесу».
✅ Акти виконаних робіт не відповідають стандартам провідних країн та ЄС. “Акт виконаних робіт / послуг – несумісний з первинною документацією розвинених країн світу, – зазначив виконавчий директор CASE Україна Дмитро Боярчук. – Їхнє використання є лише в пострадянських країнах, а решта світу оперують рахунком та платіжним дорученням”. Тож у світлі гармонізації українського законодавства з ЄС нам потрібно дерегульовувати застарілі радянські процедури у відповідності до директив, зокрема Директиві ЄС 2010/45/ЄС від 13.07.2010 та 2014/55/ЄС від 26.05.2014. Як зазначила Галина Васильченко “Скасування актів виконаних робіт – один із елементів дерегуляції та гармонізації нашого законодавства з ЄС”.
"Скасування актів виконаних робіт – один із елементів дерегуляції та гармонізації нашого законодавства з ЄС" 💭
Галина Васильченко
народна депутатка України, членкиня партії “Голос”
Саме тому ми підтримуємо законопроєкт №8125, який було зареєстровано у Верховній Раді України у жовтні 2022 року. “Законопроект пропонує відмовитись від обов’язкового оформлення актів при веденні господарської діяльності, – пояснив експерт з правових питань CASE Україна, співавтор законопроекту Андрій Саварець. – Для визначення реалістичності понесених витрат пропонується вважати рахунок-фактуру та підтвердження руху коштів (платіжне доручення)”.
"Документація та акти виконаних робіт – пережиток минулого, що затримує економічний прогрес України. Законопроект №8125 допоможе знизити адміністративний бар’єр та спростити процедури ведення господарської діяльності." 💭
Валентин Краснопьоров
засновник просвітницької ініціативи “Останній Капіталіст“
“Документація та акти виконаних робіт – пережиток минулого, що затримує економічний прогрес України. Нам потрібно рухатись вперед і приймати світові стандарти бізнесу. Законопроект №8125 допоможе знизити адміністративний бар’єр та спростити процедури ведення господарської діяльності. Створення коаліції для підтримки цього законопроекту – це крок до нашої економічної свободи та декомунізації економіки. Приєднуйтесь до нас!” – відзначив Валентин Краснопьоров, засновник ініціативи “Останній Капіталіст”.
Підсумовуючи, бізнес потребує дерегуляції!
"Навіть в такий час з такими викликами завдяки коаліціюванню та співпраці можливо долати та продовжувати дерегульовувати речі, які створюють перешкоди для бізнесу" 💭
Тарас Хавунка
Голова правління ГО “Аналітично-адвокаційний центр
“Львівський регуляторний хаб”