logo
Марківка – зменшення адміністративного навантаження на бізнес
image

Зменшення адміністративного навантаження на бізнес в громадах: результати міста Сєвєродонецьк

 

Успішне завершення реформи децентралізації неможливе без впровадження комплексних змін на місцях. Сучасний стан підприємництва в Україні потребує застосування органами місцевого самоврядування нових підходів та рішень, зокрема у сфері регуляторної політики.

 

На першому етапі реалізації проєкту в Марківській громаді було проведено онлайн-інструктаж щодо ефективного використання інструментів регуляторної політики для підвищення інвестиційної привабливості громади, прозорості та підзвітності роботи органу місцевого самоврядування.


Експерти Львівського регуляторного хабу провели поглиблений аналіз нормативно-правової бази у смт Марківка та надали представникам селищної ради основні методичні рекомендації щодо проведення регуляторного перегляду.

На цьому етапі учасники проєкту заповнили базові форми паспорту оцінки регуляторного акту, який застосовується окремо до кожного рішення, і допомагає визначити подальшу роботу над регуляторним актом: залишити документ без змін, прийняти повторно із дотриманням процедури, чи скасувати. На основі зібраної інформації про чинні регулювання в місті формують фокус-групи з представниками виконавчих органів ради, депутатського корпусу та бізнесу і громадськості.

З огляду на те, що Марківська об’єднана територіальна громада є новоствореною, учасникам фокус-групи було доволі проблематично відповідати на запитання щодо регулювань в веденні місцевого бізнесу, оскільки місцева рада їх ще не приймала і лише працює над підготовкою проєктів рішень. Експерти Хабу порекомендували Марківській селищній раді розпочати із базових нормативно-правових актів.

Зокрема, у громаді було проаналізовано два регуляторних акти, які стосуються сфери житлово-комунального господарства, а також місцевих податків та зборів.

 

Одне із цих проаналізованих рішень стосується організації ярмаркової діяльності в селищі. Оскільки, у нашій громаді активно функціонує ринок, на якому здійснюють торгівлю мешканці селища та області, важливо було правильно розрахувати плату за кожне місце для здійснення торгівлі підприємцями. Марківка – селище невелике, і питаннями регуляторної політики раніше ми не займалися. Проте, зовсім скоро ми об’єднаємося відповідно до перспективного плану громад, і тому нам важливо вчасно і правильно оформити регуляторні акти, які зможуть бути дієвими і наповнювати місцевий бюджет.

 

Рекомендації щодо правильної паспортизації актів, застосування Порядку здійснення аналізу цих рішень, які нам запропонувала команда Львівського регуляторного хабу допомогли оформити документи відповідно до норм чинного законодавства. Окремо хочу подякувати юристам організації за їхню постійну консультаційну підтримку, навчальні матеріали та фахову підготовку рішень.

 

— Ольга Семенченко, спеціалістка ІІ категорії відділу економічного розвитку,

інвестицій та інформаційно-комунікаційних технологій Марківської селищної ради Луганської області.

 

Протягом останніх років в українських містах активно розвиваються інструменти прямої участі громадян, а сучасні онлайн-сервіси дедалі частіше використовують органи виконавчої влади на місцях для налагодження електронної комунікації між владою, бізнесом та громадським сектором.

Саме тому експерти Львівського регуляторного хабу запропонували новоствореній Марківській громаді почати формувати ефективне регуляторне середовище, застосовуючи інструменти діджиталізації представниками органу місцевого самоврядування для попередження корупційних ризиків, а також формування роботи виконавчих органів влади в громаді за принципами підзвітності й прозорості.

 


Особливістю Марківської громади, у порівнянні із іншими пілотними учасниками проєкту, стало те, що громада була новоствореною. За короткий термін реалізації ініціативи регуляторні акти Марківської ОТГ не потребували перегляду, а громада через відсутність досвіду не мала сформованого чіткого запиту для роботи у визначеному напрямі. У зв’язку із цим, ми працювали із малою кількістю регуляторних актів, які прийняв орган місцевого самоврядування на момент аналізу. Попри це, нам вдалося ефективно та плідно попрацювати над діючими регулюваннями, надати доцільні рекомендації на основі кращого досвіду інших громад щодо подальшого формування ефективної регуляторної політики та створення комфортних умов для ведення бізнесу в Марківській ОТГ. Сподіваємося, що наша комунікація сприятиме подальшій підзвітній та прозорій роботі нової громади, а надані експертні висновки будуть корисними учасникам проєкту і сприятимуть стрімкому економічному розвитку громади

 

Олександра Чоловська

— зазначила аналітикиня Львівського регуляторного хабу.


 

Львівський регуляторний хаб продовжує працювати з громадами Донецької та Луганської областей над покращенням регуляторного середовища регіону та його економічного розвитку. В межах проєкту команда також підготувала навчальні відеоролики з цікавими інфографічними матеріалами та механізмами зменшення адміністративного навантаження на бізнес через збалансовані регулювання, які будуть корисними до використання органами місцевого самоврядування по всій країні.

Усі матеріали про ключові здобутки громад Донецької та Луганської областей – шукайте на сайті LRH.

 


Цю публікацію підготовлено в межах проєкту «Проведення оцінки адміністративного навантаження та бюрократичних процедур розвитку бізнесу на місцевому рівні», що реалізується ГО «Аналітично-адвокаційний центр «Львівський регуляторний хаб» в межах Програми ООН із відновлення і розбудови миру за фінансової підтримки Європейського Союзу.

 

Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН: Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН із питань гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).

 

Програму підтримують тринадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз (ЄС), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), Посольство США в Україні, а також уряди Великої Британії, Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швейцарії, Швеції та Японії.

Submitted successfully!