Projects
Оновлення регулювання розміщення літніх майданчиків
Оновлення регулювання розміщення літніх майданчиків
2009 рік, Львів. Саме тоді був прийнятий попередній порядок розміщення відкритих літніх майданчиків біля обʼєктів ресторанного господарювання. За останні 14 років Львів перетворився на одне з найбільш туристичних міст України, яке відвідує близько 2,5 млн. туристів щороку. І хоч ковід та війна внесли суттєві корективи, проте попит на відвідування закладів харчування залишається високим.
Ледь не кожен підприємець у цій сфері зіштовхувався із зарегульованим, незрозумілим, часо та грошозатратним механізмом розміщення літніх майданчиків, який не лише відбиває бажання співпраці з владою, але й створює численні перешкоди для розвитку бізнесу. Паралельно, у місті, де функціонують сотні ресторанів і яке відвідують мільйони туристів, надходження до місцевого бюджету за надання оренди цих елементів благоустрою становить, в середньому, всього лише 4,5 млн. грн щороку.
Саме тому, у 2016 році ми вирішили оновити застарілі правила та процедури з надією покращити бізнес середовище, дерегулювати складні механізми та створити виграшні умови для всіх зацікавлених сторін. Задля цього ми напрацювали ґрунтовний аналіз політик та інші супроводжуючі матеріали, провели зустрічі з бізнесом, владою та мешканцями міста, ініціювали громадські слухання, залучили експертів тощо, в результаті чого розробили та презентували проєкт регуляторного акта “Про затвердження Порядку розміщення відкритих літніх майданчиків біля об’єктів ресторанного господарства на території Львівської міської територіальної громади”. 3-и роки готове рішення чекало свого часу, а ми продовжували адвокатувати, ініціювати зустрічі та виносити питання на засідання Львівської міської ради.
І ось, 26 травня 2023 року час літніх майданчиків настав. Львівська міська рада прийняла рішення щодо впровадження нових правил регулювання літніх майданчиків, які діятимуть вже з 1-го вересня 2023 року.
Які переваги нового регулювання?
✅ Тривалість процедури погодження документів зменшиться втричі
За старими правилами підприємець витрачав від 105 до 135 (встановлення літнього майданчика у центральній частині міста) календарних днів на отримання фінального дозвільного документа. Відтепер, процедура зменшена втричі і потребуватиме до 25 робочих днів.
✅ Кількість етапів для отримання дозволу та паспорту на встановлення ЛМ зменшиться вдвічі
Нові зміни передбачають скорочення етапів з 11 до 5, що суттєво заощадить часові та матеріальні ресурси.
✅ Зменшення витрат бізнесу на встановлення літнього майданчика
Раніше підприємець витрачав, орієнтовно 10 000 грн. на підготовку усіх документів для встановлення 1 літнього майданчика. Згідно нових правил оплачувати доведеться лише послугу з виготовлення архітектурно-художніх вимог, що у середньому оцінюється у 3 240 гривень. Окрім того, зменшиться час, який підприємець витрачає на операційні процедури, що дозволить зберегти альтернативний прибуток за години роботи.
✅ Збільшення надходжень до бюджету міста
Різниця тривалості усіх погоджувальних процедур діючої та запропонованої ухвали складає орієнтовно 2-2,5 місяці. За цей час місто недоотримує ПДФО за роботу найманих працівників та оренду площі на суму, орієнтовно, 6 325 960 грн.
✅ Мінімізація корупційних ризиків
У чинній ухвалі не визначені чіткі терміни та обґрунтування продовження строку дії паспорта ЛМ, проте містяться непослідовні та невичерпні підстави для демонтажу та санкцій підприємцям. Новий проєкт ухвали містить однозначну термінологію, визначає поділ по сезонах та основні підстави продовження строку дії паспорта ЛМ, вдосконалює механізми контролю і санкцій, які ґрунтуються на повазі до права власності та свободи підприємницької діяльності.
Команда Львівського регуляторного хабу оцінила сферу регулювання літніх майданчиків та запропонувала дієві зміни. Усі розрахунки та пояснення щодо переваг нового регулювання можна знайти у короткому аналітичному звіті.
За старими правилами підприємець витрачав від 105 до 135 (встановлення літнього майданчика у центральній частині міста) календарних днів на отримання фінального дозвільного документа. Відтепер, процедура зменшена втричі і потребуватиме до 25 робочих днів.
✅ Кількість етапів для отримання дозволу та паспорту на встановлення ЛМ зменшиться вдвічі
Нові зміни передбачають скорочення етапів з 11 до 5, що суттєво заощадить часові та матеріальні ресурси.
✅ Зменшення витрат бізнесу на встановлення літнього майданчика
Раніше підприємець витрачав, орієнтовно 10 000 грн. на підготовку усіх документів для встановлення 1 літнього майданчика. Згідно нових правил оплачувати доведеться лише послугу з виготовлення архітектурно-художніх вимог, що у середньому оцінюється у 3 240 гривень. Окрім того, зменшиться час, який підприємець витрачає на операційні процедури, що дозволить зберегти альтернативний прибуток за години роботи.
✅ Збільшення надходжень до бюджету міста
Різниця тривалості усіх погоджувальних процедур діючої та запропонованої ухвали складає орієнтовно 2-2,5 місяці. За цей час місто недоотримує ПДФО за роботу найманих працівників та оренду площі на суму, орієнтовно, 6 325 960 грн.
✅ Мінімізація корупційних ризиків
У чинній ухвалі не визначені чіткі терміни та обґрунтування продовження строку дії паспорта ЛМ, проте містяться непослідовні та невичерпні підстави для демонтажу та санкцій підприємцям. Новий проєкт ухвали містить однозначну термінологію, визначає поділ по сезонах та основні підстави продовження строку дії паспорта ЛМ, вдосконалює механізми контролю і санкцій, які ґрунтуються на повазі до права власності та свободи підприємницької діяльності.
Команда Львівського регуляторного хабу оцінила сферу регулювання літніх майданчиків та запропонувала дієві зміни. Усі розрахунки та пояснення щодо переваг нового регулювання можна знайти у короткому аналітичному звіті.
В результаті, у вересні 2023 року в нашому місті запрацюють прозорі та чесні правила гри, які вдвічі спрощують процедуру та дозволять бізнесу, в перспективі, зекономити мільйони гривень! Це ще один приклад того, як громадське суспільство в конструктивній співпраці з підприємцями депутатським корпусом та службовцями за допомогою необхідних інструментів може реально впливати на процес прийняття рішень та долучатися до вдосконалення своєї громади.
Детальніше
Детальніше