logo
Вугледар – зменшення адміністративного навантаження на бізнес
image

Успішне завершення реформи децентралізації неможливе без впровадження комплексних змін на місцях. Сучасний стан підприємництва в Україні потребує застосування органами місцевого самоврядування нових підходів та рішень, зокрема у сфері регуляторної політики.

 

Аналітично-адвокаційний центр «Львівський регуляторний хаб» протягом останніх місяців працював над покращенням регуляторного середовища та інвестиційної привабливості громад Донецької та Луганської областей в межах проєкту «Проведення оцінки адміністративного навантаження та бюрократичних процедур розвитку бізнесу на місцевому рівні» за підтримки Програми ООН із відновлення і розбудови миру.


Основним завданням команди ЛРХ в межах проєкту є здійснення експертного аналізу діючих рішень в органах місцевого самоврядування та надання комплексних рекомендацій щодо їхньої результативності та актуальності. Ми продовжуємо цикл публікацій на сайті LRH, в яких висвітлюватимемо ключові здобутки громад Бахмута, Сєвєродонецька, Вугледара та Марківки.


Про те, як Вугледарська громада спільно з командою Львівського регуляторного хабу працювала над поліпшенням регуляторного середовища міста – далі в матеріалі.


На першому етапі реалізації проєкту експерти ЛРХ провели поглиблений аналіз проблематики та нормативно-правової бази міста. Пілотній громаді було представлено основні методичні інструменти та рекомендації щодо проведення регуляторного перегляду. Представники Вугледарської міської ради отримали форми паспорту оцінки регуляторного акту, який застосовується окремо до кожного рішення, і допомагає визначити подальшу роботу над регуляторним актом: залишити документ без змін, прийняти з дотриманням процедури, чи скасувати. Застосування форм паспортів сприяє зменшенню адміністративного навантаження на бізнес та вдосконаленню надання адміністративних послуг. Складені документи команда Хабу надалі використала в процесі підготовки оцінки та розрахунків рівня адміністративного навантаження в громадах-учасниках проєкту.


Проаналізовані регулювання були обговорені у фокус-групах з представниками виконавчого органу ради, депутатського корпусу, бізнес-спільноти та громади міста.
Загалом, команда ЛРХ проаналізувала шість регуляторних актів Вугледарської міської ради, які стосуються сфери благоустрою, житлово-комунального господарства, земельних відносин та місцевих податків і зборів.


На базі опрацьованої інформації організація надала представникам місцевого самоврядування свої рекомендації для покращення регуляторного середовища громади.
Зокрема, експерти ЛРХ порекомендували Вугледарській міській раді застосовувати інструменти інформування громадян про питання та ініціативи що приймаються місцевою радою, а також розширити використання інструментів залучення громади до процесу обговорення та прийняття рішень. Серед існуючих інструментів залучення громадськості відомі так, як місцеві петиції, електронні консультації з громадськістю.


Також, зважаючи на продовження карантинних обмежень, представникам міської ради запропоновано здійснити ряд заходів для підтримки місцевого бізнесу, які зібрано в документі «Вихід з кризи. Як ОМС пом’якшити наслідки карантину для підприємців».

 


«На час карантину Вугледарська міська рада розробляє стратегію розвитку малого та середнього бізнесу в місті. Зокрема нещодавно ми підписали багатосторонній Меморандум про співпрацю між проєктом USAID “Економічна підтримка Східної України”, проєктом «Нова енергія – нові можливості для сталого розвитку Донбасу», який реалізується ГО «Центр екологічних ініціатив «Екодія», Луганським правозахисним обласним центром «Альтернатива» та Germanwatch; а також спільно з FORBIZ в рамках проєкту «Створення кращого бізнес-середовища», а також сімома містами, які входять до Платформи сталого розвитку вугільних міст Донецької області.

 

Дякуємо експертам Львівського регуляторного хабу за рекомендований документ «Вихід з кризи», який є актуальним фактично для всіх громад країни в період пандемії COVID-19. Наданими матеріалами наша міська рада вже користується, а отримані під час консультацій з ЛРХ практичні поради для зменшення адміністративного навантаження на бізнес ми включимо в стратегічний документ підтримки підприємництва.
 

Співпраця з експертами ЛРХ для нашої громади стала, в першу чергу, великим досвідом, адже до нас прийшли з тими можливостями, яких ми не мали. Цікаво було дізнатися про те, як через сучасні інструменти регуляторної політики розвивати свою громаду. Якщо досі ми були містом обласного значення, і отримували основні надходження до бюджету через діяльність вугільних шахт, які є на нашій території, то зараз нам дуже важливо сформувати та прийняти регуляторні акти, які будуть справді результативними, і забезпечуватимуть можливості розвитку для наших підприємців»

 

— Максим Вербовський, заступник міського голови з питань діяльності
виконавчих органів ради Донецької області


У процесі комунікації з громадою організація Львівського регуляторного хабу порекомендувала Вугледарській міській раді звернути увагу на процес інформування громадян про дію актуальним нормативно-правових актів в місті, особливо в умовах продовження карантину.


Керівник Львівського регуляторного хабу Тарас Хавунка зазначив, що за підсумками аналізу регуляторного середовища місто Бахмут отримало найвищий бал серед пілотних громад-учасників аналізу, а отже повноцінно забезпечує дотримання вимог законодавства у сфері регуляторної політики.


Про основні результати подолання бар’єрів для бізнесу та впровадження якісних рішень в смт. Марківка – читайте у фінальному матеріалі із нашого циклу публікацій на сайті LRH.

 


 

Цю публікацію підготовлено в межах проєкту «Проведення оцінки адміністративного навантаження та бюрократичних процедур розвитку бізнесу на місцевому рівні», що реалізується ГО «Аналітично-адвокаційний центр «Львівський регуляторний хаб» в межах Програми ООН із відновлення і розбудови миру за фінансової підтримки Європейського Союзу.


Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН: Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН із питань гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).


Програму підтримують тринадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз (ЄС), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), Посольство США в Україні, а також уряди Великої Британії, Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швейцарії, Швеції та Японії.

Успішно надіслано!